EKUMENISKAS MŪZIKAS NACIONĀLĀ DVĒSELE LAIKMETU GRIEŽOS...

Autori

  • Kalliopi Stiga
  • Eva Marija fon Ādama-Šmidmeiere

Atslēgvārdi:

mūzika un nacionālā identitāte, Roberts Šūmanis, Reinhards Fēbels, Manolis Kalomoiris, Mikis Teodorakis

Anotācija

Raksta mērķis ir, pirmkārt, izpētīt skaņdarba un nacionālās identitātes attiecības 19. un 20. gadsimtā; salīdzināt skaņdarbu un literāro tekstu, aplūkojot šī laikmeta komponistu – Vāgnera, Šūmaņa, Kalomoira, Teodoraka – mūziku. Otrkārt, definēti mūzikas elementi, kas pārveido nacionālo dvēseli ekumeniskajā. Noslēgumā atspoguļots, kādā veidā nacionālās piederības ideja traktēta mūsdienās, kā piemērus aplūkojot grieķu un vācu laikmetīgo komponistu darbus.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Febel, R. (2004). Alles ständig in Bewegung. Texte zur Musik 1976–2003. Hrsg. von R. Nonnenmann (Quellentexte zur Musik des 20./21. Jahrhunderts, Bd. 11,1). Saarbrücken: Pfau.

Folkerts, G. (2005). The symphonic work of Mikis Theodorakis. Proceedings of the International Congress “Mikis Theodorakis: Man, Artist, Musician, Politician; Native of Crete and Citizen of the World”. Hania: Prefecture and Ministery of Culture, pp. 109–110.

Frangou-Psychopedis, O. (1990). Η Εθνική Σχολή Μουσικής. Προβλήματα Ιδεολογίας [The [Greek] National School of Music. Problems of Ideology]. Athens: Foundation for Mediterranean Studies.

Herder, J. G. (1774). Auch eine Philosophie der Geschichte zur Bildung der Menschheit. Riga: J. F. Hartknoch.

Krassanakis, A. Νεότερη Κρητική ιστορία [Recent Cretan History]. http://www.krassanakis.gr/Venizelos.htm

Neff, K. (1910). Einführung in die Musikgeschichte. Trans. b F. Anogoianakis as: Ιστορία Μουσικής. Athens: Votsis N., 1985.

Romanou, K. (2000). Ιστορία Νεοελληνικής Έντεχνης Μουσικής [History of Neo-Hellenic Art Music]. Athens: Koultoura.

Saijonmaa, A. (2005). Salutation. In: Proceedings of the International Congress “Mikis Theodorakis: Man, Artist, Musician, Politician; Native of Crete and Citizen of the World”. Hania: Prefecture and Ministery of Culture, p. 220.

Schumann, R. (1854). Niels W. Gade. In: R. Schumann. Gesammelte Schriften über Musik und Musiker. Leipzig. Reprint – Wiesbaden: Breitkopf & Härtel, 1985, S. 282–287.

Serézis, K. (2002). Μίκης Θεοδωράκης, ο οικουμενικός [Mikis Theodorakis: The Ecumenical]. Athens: Kastaniotis.

Stiga, K. (2006). Mikis Theodorakis: le chantre du rapprochement de la musique savante et de la musique populaire (Thèse de Doctorat, Vol. 3). Lyon: Université Lumière-Lyon II.

Theodorakis, M. (1972). Μουσική για τις μάζες [Music for the Masses]. Athens: Olkos.

Wagner, G. (2000). Mikis Theodorakis: Une vie pour la Grèce. Luxembourg: PHI.

Wagner, R. (1849). Die Kunst und die Revolution. Trans. by Tz. Mastoraki as: Η Τέχνη και η Επανάσταση. In: Wagner’s Cycle / Wagner and Greece. Athens: Athens Concert Hall and Educational Foundation of National Bank of Greece, 1992–1993, pp. 1–53.

Publicēts

20.06.2024

Izdevums

Sadaļa

1. TĒMA. MŪZIKA UN IDENTITĀTES: BALTIJAS JŪRAS REĢIONS 21. GADSIMTĀ

How to Cite

EKUMENISKAS MŪZIKAS NACIONĀLĀ DVĒSELE LAIKMETU GRIEŽOS.. (2024). Mūzikas akadēmijas Raksti, 8, 53–62. https://scriptamusica.lv/index.php/mar/article/view/230