FORMVEIDES ASPEKTI PJĒRA BULĒZA SKAŅDARBĀ TOMBEAU DZIRDES SONOLOĢIJAS UN PARTITŪRAS ANALĪZES KONTEKSTĀ
Atslēgvārdi:
uztvere, parametriskā organizācija, dzirdes sonoloģija, harmonija, tembrs, laika lauki, frekvenču multiplicēšanas tehnikaAnotācija
Izpētes objekts rakstā ir Pjēra Bulēza skaņdarbs Tombeau (Kapa piemineklis) orķestrim un soprānam (1962), ko aplūkoju formveides aspektā, turklāt izmantoti divi analītiskas pieejas veidi: dzirdes analīze (lietojot dzirdes sonoloģijas metodes) un partitūras analīze. Darba secinājumi ietver abu analīžu salīdzinājumu.
Downloads
References
Boulez, P. (1963). Musikdenken heute-1. Trans. by S. Bradshaw and R. R. Bennett as: Boulez on Music Today. London: Faber and Faber Limited, 1971.
Koblyakov, L. (1993). Pierre Boulez: A World of Harmony (Contemporary Music Studies, Vol. 2). London, New York: Routledge.
Schaeffer, P. (1966). Traité des objets musicaux. Paris: Seuil.
Thoresen, L. (1987). An auditive analysis of Schubert’s Piano Sonata Op. 42. Semiotica, Vol. 66, No. 1/3, pp. 211–237.
Thoresen, L. (with the assistance of A. Hedman and O. A. Thommessen, 2007). FORM-BUILDING TRANSFORMATIONS. An approach to the aural analysis of emergent musical forms. The Journal of Music and Meaning, Vol. 4, Winter, Section 3. http://www.musicandmeaning.net/issues/showArticle.php?artID=4.3