FORMVEIDES ASPEKTI PJĒRA BULĒZA SKAŅDARBĀ TOMBEAU DZIRDES SONOLOĢIJAS UN PARTITŪRAS ANALĪZES KONTEKSTĀ

Autori

  • Jānis Petraškevičs

Atslēgvārdi:

uztvere, parametriskā organizācija, dzirdes sonoloģija, harmonija, tembrs, laika lauki, frekvenču multiplicēšanas tehnika

Anotācija

Izpētes objekts rakstā ir Pjēra Bulēza skaņdarbs Tombeau (Kapa piemineklis) orķestrim un soprānam (1962), ko aplūkoju formveides aspektā, turklāt izmantoti divi analītiskas pieejas veidi: dzirdes analīze (lietojot dzirdes sonoloģijas metodes) un partitūras analīze. Darba secinājumi ietver abu analīžu salīdzinājumu. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Boulez, P. (1963). Musikdenken heute-1. Trans. by S. Bradshaw and R. R. Bennett as: Boulez on Music Today. London: Faber and Faber Limited, 1971.

Koblyakov, L. (1993). Pierre Boulez: A World of Harmony (Contemporary Music Studies, Vol. 2). London, New York: Routledge.

Schaeffer, P. (1966). Traité des objets musicaux. Paris: Seuil.

Thoresen, L. (1987). An auditive analysis of Schubert’s Piano Sonata Op. 42. Semiotica, Vol. 66, No. 1/3, pp. 211–237.

Thoresen, L. (with the assistance of A. Hedman and O. A. Thommessen, 2007). FORM-BUILDING TRANSFORMATIONS. An approach to the aural analysis of emergent musical forms. The Journal of Music and Meaning, Vol. 4, Winter, Section 3. http://www.musicandmeaning.net/issues/showArticle.php?artID=4.3

Publicēts

20.06.2024

Izdevums

Sadaļa

2. TĒMA. JAUNAS PIEEJAS MŪZIKAS ANALĪZEI

How to Cite

FORMVEIDES ASPEKTI PJĒRA BULĒZA SKAŅDARBĀ TOMBEAU DZIRDES SONOLOĢIJAS UN PARTITŪRAS ANALĪZES KONTEKSTĀ. (2024). Mūzikas akadēmijas Raksti, 8, 194–207. https://scriptamusica.lv/index.php/mar/article/view/277