DATORTEHNOLOĢIJAS KĀ ATSKAŅOTĀJMĀKSLINIEKA PALĪGS FAKTŪRAS ANALĪZĒ
Atslēgvārdi:
datortehnoloģijas, faktūra, faktūras analīze, figuratīvā rakstība, mūzikas stiliAnotācija
Atskaņotājmākslinieka darbs ar nošu tekstu sniedz iespēju dziļāk izprast paša komponista ieceri. Katram interpretam ir sava skaņdarba iestudēšanas metode. Nošu teksta apguves un ieskaņošanas procesā interprets pirmām kārtām pievērš uzmanību faktūras īpatnībām. Mūsdienu faktūras teorija izceļ divus būtiskus aspektus – figurāciju un dublējumus, kas tai piešķir tēlainību. Figuratīvā rakstība ir paņēmienu kopums faktūras sīkāko elementu mākslinieciskai organizācijai. Rūpīga skaņdarba figurācijas un dublējumu izpēte ļaus atrisināt dažādas atskaņojuma problēmas. Mūsdienu datoriem ir vairākas grafiskās programmas. Pat tik primitīva programma kā Paint var noderēt nošu teksta izpētē. Rakstā aplūkoti vairāki piemēri, kā datortehnoloģijas izmantojamas dažādu stilu klavierdarbu faktūras analīzē.
Downloads
References
Chernaya, M. (2005). Istoriya figuracionnogo pis’ma v zapadnoevropeyskoy klavirnoy (fortepiannoy) muzyke. Chast’ pervaya: Ot istokov do klassicheskogo perioda [History of Figurative Writing in West European Clavier (Piano) Music. Part One: From the Beginnings to the Classical Period]. Tver’: Tverskoy Gosudarstvenny Universitet.
Chernaya, M. (2007). Istoriya figuracionnogo pis’ma v zapadnoevropeyskoy klavirnoy (fortepiannoy) muzyke. Chast’ tret’ya: muzyka pervoj poloviny XIX veka [History of Figurative Writing in West European Clavier (Piano) Music. Part Three: First Half of the 19th Century Music]. Tver’: Tverskoj Gosudarstvenny Universitet.
Okrainetz, I. (1994). Domeniko Skarlatti: Cherez instrumentalizm k stilyu [Through Instrumentalism to Style]. Moskva: Muzyka.