MŪZIKA IERAKSTĀ. DAŽI UZTVERES PROBLĒMJAUTĀJUMI

Autori

  • Tatjana Ostrovska

Atslēgvārdi:

mūzikas ieraksti, skaņa, dzīvā uzstāšanās, mūzikas uztvere

Anotācija

Tehnoloģiskās attīstības rezultātā mūzikas ierakstu loma mūsdienās vairs neaprobežojas tikai ar izpildītājmākslinieka snieguma dokumentēšanu konkrētā brīdī. Gan pats ieraksta process, gan tā uztvere ir iespaidojuši viedokļus par kvalitātes standartiem izpildītājmākslā. Izkristalizējušies vairāki jautājumi, kas izgaismo raksturīgākās problēmsituācijas saskarsmē ar mūzikas ierakstu. Vai un kā ieraksta un atskaņojuma tehnoloģijas 20. gadsimtā mainījušas priekšstatus par perfektu jeb ideālu skaņdarba izpildījumu akadēmiskās mūzikas klausītāju un interpretu vidē? Vai mūzikas ieraksta iespējas būtiski ietekmē izpildītājmākslinieka psiholoģiju, t. i., viņa attieksmi pret dažādiem savas darbības aspektiem?

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bazzana, Kevin (2004). Wondrous Strange. The Life and Art of Glenn Gould. Oxford: Oxford University Press Beardsley, Roger & Daniel Leech-Wilkinson (2009). A Brief History of Recording to ca. 1950. http://www.charm.kcl.ac.uk/history/p20_4_1.html (skatīts 2013. gada 1. martā)

Berman, Boris (2000). Notes from the Pianist’s Bench. New Haven, London: Yale University Press

Daniels, Robin (1979). Conversations with Menuhin. London: Macdonald General Books

Day, Timothy (2000). A Century of Recorded Music: Listening to Musical History. New Haven, London: Yale University Press

Dunsby, Jonathan (2001). Performance. The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Second Edition. Edited by Stanley Sadie. Executive Editor John Tyrrell. Volume 19. London, etc.: Macmillan Publishers Limited, pp. 346–349

Godin, Seth (2011). Why We Prefer Live. http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2010/11/why-we-prefer-live.html (skatīts 2011. gada 15. novembrī)

Katz, Mark (2010). Capturing Sound. How Technology has Changed Music. Berkeley and Los Angeles: University of California Press

Klotiņa, Inese (2012). Intervija. Tatjanas Ostrovskas pieraksts. Rīga, Lielā Ģilde, 13. jūlijs

Krippendorff, Klaus (2004). Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. Thousand Oaks: SAGE Publications

Lawson, Colin (2002). Performing through history. In: John Rink (ed.). Musical Performance. A Guide to Understanding. Cambridge: Cambridge University Press, pp. 3–14

Ļahovskis, Antons (2012). Intervija. Tatjanas Ostrovskas pieraksts. Londona, Gildholas Mūzikas un Drāmas skola, 20. septembris

Neuendorf, Kimberly (2002). The Content Analysis Guidebook. Thousand Oaks: SAGE Publications

Philip, Robert (1992). Early Recordings and Musical Style: Changing Tastes in Instrumental Performance, 1900–1950. Cambridge: Cambridge University Press

Philip, Robert (2004). Performing Music in the Age of Recording. New Haven, London: Yale University Press

Rosen, Jody (2008). Researchers play tune recorded before Edison. The New York Times. March 27

Rosa, Žaklīna (2012). Intervija. Tatjanas Ostrovskas pieraksts. Londona, Gildholas Mūzikas un Drāmas skola, 12. novembris

Ross, Alex (2005). The record effect. How technology has transformed the sound of music. The New Yorker. June 6

Sloboda, John (2005). Exploring the Musical Mind. Oxford: Oxford University Press

Schutz, Michael & Scott Lipscomb (2007). Hearing gestures, seeing music: Vision influences perceived tone duration. Perception 36 (6). London: Pion, pp. 888–897

Šnē, Normunds (2013). Intervija. Tatjanas Ostrovskas pieraksts. Rīga, Spīķeri, 26. februāris

Švolkovskis, Juris (2013). Intervija. Tatjanas Ostrovskas pieraksts. Rīga, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akademija, 10. februāris

Taruskin, Richard (1995). Text & Act. Essays on Music and Performance. Oxford: Oxford University Press

Upatnieks, Egils (2013). Intervija. Tatjanas Ostrovskas pieraksts. Rīga, Lielā Ģilde, 15. februāris

Znotiņš, Armands (2013). Skaņu nospiedumi vaskā (1). http://www.satori.lv/raksts/5506/Armands_Znotins/Skanu_nospiedumi_vaska (skatīts 2013. gada 1. decembrī)

Publicēts

13.03.2024

Izdevums

Sadaļa

INTERPRETS UN KLAUSĪTĀJS

How to Cite

MŪZIKA IERAKSTĀ. DAŽI UZTVERES PROBLĒMJAUTĀJUMI. (2024). Mūzikas akadēmijas Raksti, 10, 131-149. https://scriptamusica.lv/index.php/mar/article/view/92