NEDZIRDAMĀ MŪZIKA... PAR LAIKMETĪGĀS MŪZIKAS UZTVERES PROBLĒMĀM
Atslēgvārdi:
Laikmetīgā mūzika, avangards, klasiskā mūzika, uztvereAnotācija
Par laikmetīgās mūzikas uztveri jau daudz ir runāts un rakstīts, tomēr šī tēma vēl joprojām saglabā savu aktualitāti. Salīdzinot ar pavisam nesenu pagātni, attieksme pret mūsdienu mūziku tagad ir ievērojami mainījusies: šī mūzika ir pilnībā reabilitēta, un gandrīz nevienu nešokē kāda pavisam avangardiska skaņdarba iekļaušana klasiskā koncerta programmā. Rietumu kultūrā šī problēma, iespējams, arī agrāk nebija tik asa, jo šajā reģionā jau sen dažādi mūzikas (tāpat kā citu mākslas nozaru) žanri ir guvuši savu vairāk vai mazāk plašu, tomēr diezgan pastāvīgu auditoriju.
Downloads
References
Boulez P. Orientations: Collected Writings. – London–Boston: Faber and Faber, 1990.
De Young L. Pitch order and duration order in Boulez' Structure Ia // Perspectives of New Music. – 16. 2. 1978, p. 27–34.
Epstein P. Pattern structure and process in Steve Reich’s Piano Phase // The Musical Quarterly. – 1986 / Nr. 4, p. 494–502.
Marsh R. Heroic motives // The Musical Times. – 1994 / February, p. 83–86.
Pritchett J. The Music of John Cage. – Cambridge etc.: Cambridge University Press, 1996.
Schwartz R. Minimalists. – London: Phaidon Press Limited, 1996.
Когоутек Ц. Техника композиции в музыке XX века. – Москва: Музыка, 1976.
Медушевский В. О закономерностях и средствах художественного воздействия музыки. – Москва: Музыка, 1976.
Милка А. Теоретические основы функциональности в музыке. – Ленинград: Музыка, 1982.
Назайкинский Е. О психологии музыкального восприятия. – Москва: Музыка, 1972.
Теплов Б. Психология музыкальных способностей. – Москва–Ленинград: АПН, 1947.
Харлап М. Нотные длительности и парадокс их реального значения // Музыкальная Академия. – 1997 / Nr. 1, c. 170–181; Nr. 2, c. 99–109.