MAIJAS EINFELDES KORMŪZIKA A CAPPELLA: INSTRUMENTĀLĀS DIMENSIJAS UN DZEJAS TEKSTA TRAKTĒJUMS
Atslēgvārdi:
Maija Einfelde, kormūzika, a cappellaAnotācija
Maijas Einfeldes kormūzika, raugoties viņas biogrāfijas kontekstā, raisa asociācijas ar augustu – vasaras mēnesi, kad daba piedzīvo pašu pilnbriedu un dod dāsnu ražu. Līdzīgi arī komponistes radošais rokraksts, slīpēts gadu desmitiem galvenokārt kameropusos, tikai samērā nesen guva klausītāju ievērību saiknē ar kormūziku. Taču tagad jau divu gadu desmitu laikā tapušais bagātīgais kordarbu klāsts ļauj dēvēt šo žanru par Einfeldes galveno radošo izpausmi.
Downloads
References
Alksne, Una (2012). Estētisms Friča Bārdas dzejā. http://jaunagaita.net/jg270/JG270_Alksne.htm (skatīts 2016. gada 1. jūlijā)
Boss, Jack (1998). The “continuous line” and structural and semantic text-painting in Bernard Rand’s Canti d’ Amor. Perspectives of New Music 36 (2), pp. 143–186
Boulez, Pierre (2004) = Pʹer Bulez. Poeziâ – centr i otsutstvie – muzyka [Poēzija kā centrs un prombūtne kā mūzika]. V sb.: Pʹer Bulez. Orientiry 1 [Orientieri 1]. Moskva: Logos-Alʹtera, Eccehomo, c. 173–195
Einfelde, Maija (2015). Intervija Gundegai Šmitei 12. aprīlī Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā. Diktofona sarunas atšifrējums Gundegas Šmites privātarhīvā
Stacey, Peter (1989). Contemporary Tendencies in the Relationship of Music and Text with Special Reference to Pli selon pli (Boulez) and Laborintus II (Berio). New York and London: Garland Publishing, Inc.
Šmite, Gundega (2013). Mūzikas un teksta mijiedarbes jaunās koncepcijas latviešu kormūzikā (21. gadsimta pirmā dekāde). Promocijas darbs. Rīga: JVLMA
Downloads
Publicēts
Izdevums
Sadaļa
License
Copyright (c) 2024 Mūzikas akadēmijas raksti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.